POLITYKA PRYWATNOŚCI
Zawartość i cele polityki prywatności.
Polityka
Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych
Użytkowników Serwisu
e – Zdrowie Point (zwanego
dalej „e – Zdrowie Point”),
które zostały podane przez nich
osobiście i dobrowolnie za
pośrednictwem narzędzi dostępnych w e – Zdrowie Point,
z
uwzględnieniem celu Użytkowników, którym jest sprawdzenie
dostępności wybranego przez nich Produktu lub Produktów w Aptekach
znajdujących się wokół wskazanego przez Użytkownika miejsca oraz
ewentualne dokonanie rezerwacji Produktu lub Produktów
w
wybranej przez Użytkownika Aptece.
Naszym
celem jest zapewnienie Państwu wysokiego standardu ochrony
przekazywanych przez Państwa za pośrednictwem Serwisu danych,
odpowiadającego przepisom wynikającym
z Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw.
ogólne rozporządzenie o ochronie danych) –
dalej „RODO”.
Informujemy, że w Serwisie mogą zostać umieszczone linki do zewnętrznych serwisów internetowych bądź aplikacji. Nie ponosimy odpowiedzialności za bezpieczeństwo danych, które przekazują Państwo serwisom zewnętrznym. Podczas odwiedzania zewnętrznych serwisów internetowych, zalecamy Państwu zapoznanie się z ich politykami prywatności.
Administrator danych osobowych.
Administratorem
danych osobowych jest Spółka pod firmą e-Zdrowie
Point
Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Warszawie
(adres:
ulica Argentyńska nr 5
lok. 7, 03 – 952 Warszawa, REGON:
528145267, NIP: 1133128604)
wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS: 0001095740.
Mogą Państwo skontaktować się z nami korespondencyjnie pod powyższym adresem lub wysyłając wiadomość na adres e-mail: biuro@ezdrowiepoint.pl.
Podanie adresu korespondencyjnego albo adresu poczty elektronicznej (e-mail) jest dobrowolne, ale konieczne, abyśmy mogli odpowiedzieć na zadane przez Państwa pytanie.
Cel przetwarzania danych osobowych.
Udostępnione
przez Państwa dane osobowe będą wykorzystywane do celów
określonych
w niniejszej Polityce prywatności lub
Regulaminie Serwisu. Administrator Serwisu informuje, że:
W
przypadku wprowadzenia przez Użytkownika Danych Osobowych podczas
korzystania
z usługi „Kod recepty” lub „PESEL i kod
odbioru”, w postaci kodu kreskowego recepty bądź jego
zeskanowaniu w urządzeniu e – Zdrowie Point lub Aplikacji
mobilnej, numeru PESEL i kodu odbioru – w celu uzyskania
informacji o dostępności Produktu lub Produktów w lokalizacji
wskazanej przez Użytkownika, Administrator Serwisu przetwarza je w
oparciu o zgodę Użytkownika tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f)
RODO oraz mając na uwadze szczególnych kategorii danych osobowych
tj. danych dotyczących zdrowia także na podstawie art. 9 ust. 2
lit. a) RODO. Dane Użytkownika są przetwarzane przez czas
niezbędny dla wysłania zapytań do aptek, które współpracują z
Serwisem.
W
przypadku wprowadzenia przez Użytkownika Danych Osobowych podczas
korzystania
z usługi „Potwierdzenie rezerwacji” –
zarówno w urządzeniu e – Zdrowie Point, jak i w Aplikacji
mobilnej – w postaci adresu e-mail lub/i numeru telefonu
Użytkownika, Administrator Serwisu przetwarza je w oparciu o zgodę
Użytkownika tj. na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a) RODO. Dane te
przetwarzane są wyłącznie celem potwierdzenia dokonanej
rezerwacji na żądanie Użytkownika, który celem realizacji usługi
wprowadzi adres e-mail lub/i numer telefonu. Dane Użytkownika są
przetwarzane przez czas niezbędny dla wysłania Potwierdzenia
rezerwacji we wskazany przez Użytkownika sposób, nie dłużej niż
24h, chyba że Użytkownik wcześniej wycofa swoją zgodę.
W
przypadku wyboru usługi „Rezerwuj” – zarówno w urządzeniu e
– Zdrowie Point, jak
i w Aplikacji mobilnej –
Administrator
Serwisu przetwarza jedynie kod kreskowy recepty bądź numer PESEL
Użytkownika wraz z kodem recepty – w zależności od wybranej
przez Użytkownika usługi – które powiązane są z danymi
zarezerwowanego Produktu lub Produktów oraz lokalizacją GPS.
Pozostałe dane w postaci zaszyfrowanej przekazywane są do Apteki,
do której wysłano zapytanie lub w której złożono rezerwację.
Tylko te Apteki – wybrane przez Użytkownika – posiadają klucz,
niezbędny do odszyfrowania danych. Administrator Serwisu przetwarza
dane w ramach kierowanych zapytań o dostępność lub składanych
rezerwacji, wyłącznie w celach związanych z ich realizacją, w
oparciu o zgodę Użytkownika (art. 9 ust. 2 lit. a) RODO). Odbiorcą
powyższych danych będą wyłącznie Apteki, w których składane
będą zapytania lub rezerwacje. Dane Osobowe Użytkownika są
przetwarzane w celu realizacji zapytania lub rezerwacji. Dane te są
przetwarzane przez czas niezbędny dla realizacji zapytania lub
rezerwacji, chyba że Użytkownik wcześniej wycofa swoją zgodę.
Wycofanie zgody jest jednak równoznaczne z anulowaniem rezerwacji.
W przypadku korzystania z serwisu e – Zdrowie Point jako Aplikacji mobilnej, Administrator Serwisu przetwarza w szczególności: numer telefonu, adres e – mail oraz dane dotyczące konta Użytkownika Aplikacji tj. data założenia konta w Aplikacji mobilnej, dane logowania (login i hasło) adres IP urządzenia, dane dotyczące lokalizacji oraz historię działań podjętych w ramach konta Użytkownika. Administrator Serwisu przetwarza je w oparciu o zgodę Użytkownika tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO oraz mając na uwadze szczególnych kategorii danych osobowych tj. danych dotyczących zdrowia także na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a) RODO. Dane powyższe są przetwarzane przez czas korzystania przez Użytkownika z Aplikacji mobilnej i w ramach jej funkcjonalności. Powyższe dane dostępne są Panelu użytkownika Aplikacji i w każdym czasie mogą być zmieniane. Po odinstalowaniu Aplikacji mobilnej dane nie podlegają przetwarzaniu.
Ponadto, w przypadkach wskazanych w ust. 1, 2 i 3 oraz 4 powyżej, w których Administrator Serwisu jest Administratorem Danych Osobowych Użytkownika, odbiorcą Danych Osobowych Użytkownika mogą być także dostawcy rozwiązań informatycznych lub dostawcy świadczący informatyczne wykorzystywane do działania e – Zdrowie Point (w tym między innymi Google Maps API).
Wszelkie posiadane przez nas dane mogą być również przetwarzane przez nas w celu:
zawarcia, należytego wykonania zapytania Użytkownika lub Usługi Rezerwacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c RODO,
potwierdzenia rezerwacji produktu art. 9 ust. 2 lit. a) RODO,
wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym na podstawie art. 6 ust. 1 lit c i lit. e RODO,
marketingu, w tym promocji produktów i usług oferowanych przez Spółkę celem dostosowania produktów i usług do Państwa preferencji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
prowadzenia korespondencji w zakresie przekazywania Państwu niezbędnych informacji dotyczących zawarcia, wykonywania zapytania bądź Usługi Rezerwacji, a także wynikających z Państwa ewentualnych pism i wniosków na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
ustalenia,
dochodzenia i windykacji roszczeń przez Spółkę lub obrony przez
roszczeniami w związku z prowadzoną działalnością w drodze
prowadzenia polubownych postępowań przedsądowych oraz
przewidzianych przepisami prawa postępowań sądowych
i
mediacyjnych oraz egzekucyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f
RODO,
pozostałe
cele realizowane w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora
danych, w tym przechowywania danych dla celów archiwizacyjnych i
statystycznych, zapewnienia możliwości wykonywania oraz
rozliczalności w zakresie wykazania spełnienia obowiązków
wynikających z przepisów prawa w tym w szczególności przepisów
rachunkowych
i podatkowych na postawie art. 6 ust. 1 lit f
RODO,
udostępniania
Pani/Pana danych osobowych podmiotom współpracującym ze Spółką
w celu podjęcia przez te podmioty wszelkich działań wywołanych
Państwa działaniem
tj. m.in. podejmowanie wszelkich działań
związanych z wykonaniem Państwa zapytania bądź Usługi
Rezerwacji, dochodzeniem roszczeń, bieżącego kontaktu na
podstawie art. 6 ust. 1 lit a).
Inne podmioty (oprócz Administratora), które mają dostęp do danych osobowych.
Dane osobowe Użytkowników Serwisu, poza przypadkami wskazanymi w niniejszej Polityce prywatności, nie są udostępniane stronom trzecim, za wyjątkiem sytuacji, gdy udostępnienie takie wynika z obowiązujących przepisów prawa obligujących Administratora danych osobowych do przekazania ich uprawnionym podmiotom.
Dane osobowe nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.
Rodzaj danych osobowych jakie są przetwarzane.
Administrator, w celu realizacji usługi wybranej przez Użytkownika, przetwarza numer PESEL Użytkownika, jeśli zostanie on podany. Podanie numeru PESEL jest dobrowolne ale niezbędne do realizacji usługi, w przypadku usługi „PESEL i kod odbioru”. Brak podania powyższych danych uniemożliwi wykonanie usług opisanych w Regulaminie oraz uniemożliwi dokonanie rezerwacji Produktu lub Produktów w Aptece.
Administrator, w celu realizacji usługi „Potwierdzenie rezerwacji” przetwarza podany przez niego adres e – mail lub/i numer telefonu. Podanie przez Użytkownika adresu e – mail lub/i numeru telefonu jest dobrowolne ale niezbędne do realizacji usługi „Potwierdzenia zamówienia”. Brak podania powyższych danych uniemożliwi wykonanie usługi „Potwierdzenie rezerwacji” opisanej w Regulaminie oraz uniemożliwi otrzymanie przez Użytkownika potwierdzenia zamówienia we wskazany przez Użytkownika sposób.
Administrator, w ramach korzystania z e – Zdrowie Point jako Aplikacji mobilnej przetwarza numer telefonu i adres e – mail Użytkownika, adres IP urządzenia oraz dane dotyczące konta Użytkownika Aplikacji tj. data założenia konta w Aplikacji mobilnej, dane logowania (login i hasło) dane dotyczące lokalizacji oraz historię działań podjętych w ramach konta Użytkownika.
Na potrzeby realizacji usługi przetwarzamy również dane produktów, o które realizowane jest zapytanie do Aptek za pośrednictwem Serwisu e – Zdrowie Point.
Serwis e – Zdrowie Point nie ma dostępu, nie rejestruje, nie przechowuje ani w żaden inny sposób nie przetwarza informacji o treści oraz wynikach zapytań o Produkt lub Produkty w kontekście indywidualnego Użytkownika.
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych.
Dane
osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), celem wykonania usług opisanych
w Regulaminie Serwisu, zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
(Dz. U. z 2020 r., poz.
344, tj. z dnia 06 lutego 2020).
Uprawnienia Użytkownika.
Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, tzw. „RODO”, przyznaje Użytkownikom Serwisu określone prawa dotyczące danych osobowych. Serwis e – Zdrowie Point gwarantuje spełnienie tych praw.
W związku z przetwarzaniem przez Spółkę e-Zdrowie Point Sp. z o.o. Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa:
prawo dostępu do danych, tj. może Pani/Pan uzyskać informacje, czy Spółka przetwarza Pani/Pana dane osobowe. Jeśli tak – może Pani/Pan uzyskać do nich dostęp, np. poprosić o ich kopię. Możecie Państwo również uzyskać szczegółowe informacje m.in. o tym, jakie Pani/Pana dane są przetwarzane i w jakim celu, komu są przekazywane,
prawo do sprostowania Pani/Pana danych tj. jeżeli są one nieprawidłowe – może Pani/Pan poprosić o ich poprawienie,
prawo do usunięcia Pani/Pana danych (prawo do bycia zapomnianym) lub ograniczenia przetwarzania w przypadkach przewidzianych prawem,
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w przypadku przetwarzania ich w celu realizacji uzasadnionego interesu Spółki, w tym profilowania,
prawo do przenoszenia danych,
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku gdy uzna Pani/Pan, że Państwa dane przetwarzane są z naruszeniem prawa,
dodatkowo, jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W celu realizacji praw dotyczących Państwa danych osobowych prosimy o kontakt na adres: daneosobowe@eZdrowiePoint.pl . Adres ten służy również do kontaktu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych.
Okres przechowywania danych osobowych.
Dane osobowe Użytkownika oraz inne dane przekazane przez niego w celu realizacji wybranej przez niego usługi, przechowywane będą jedynie na czas realizowanego przez Użytkownika zapytania o dostępność Produktu lub Produktów, które w sposób zaszyfrowany kierowane jest do wskazanej przez niego Apteki bądź Aptek we wskazanej przez niego lokalizacji. W przypadku Aplikacji mobilnej, dane przetwarzane są w ramach jej funkcjonalności, na czas korzystania z niej przez Użytkownika.
Dane osobowe podane w celu wykonania usługi „Rezerwuj” są przechowywane do momentu:
wykonania rezerwacji Produktu lub Produktów w wybranej przez Użytkownika Aptece tj. wydrukowania przez e – Zdrowie Point potwierdzenia rezerwacji Użytkownika wraz z jej kodem,
anulowania lub cofnięcia rezerwacji przez użytkownika na urządzeniu e – Zdrowie Point lub anulowaniu jej przez Aptekę.
Dane osobowe podane w celu wykonania usługi „Potwierdzenie rezerwacji” są przechowywane do momentu:
wysłania Użytkownikowi potwierdzenia rezerwacji Produktu lub Produktów we wskazany przez niego sposób tj. na podany adres e-mail lub wiadomości SMS na podany numer telefonu,
anulowania żądania potwierdzenia rezerwacji przez Użytkownika na urządzeniu e – Zdrowie Point.
Okres przez który dane osobowe Użytkowników będą przechowywane jest ustalany w oparciu o następujące kryteria:
przepisy prawa, które mogą obligować Spółkę do przetwarzania danych przez określny czas,
ważność Rezerwacji lub rozpatrzenia zapytania Użytkownika o dostępność Produktu lub Produktów,
okres przez jaki wykonywane są przez Spółkę obowiązki i uprawnienia związane z Pani/Pana zapytaniem o dostępność lub Rezerwacją,
okres, który jest niezbędny do zabezpieczenia obrony interesów Spółki przed roszczeniami oraz w celu dochodzenia roszczeń przez Spółkę, w tym w szczególności przez okres do upływu przedawnienia lub wygaśnięcia ewentualnych roszczeń,
pozostałe cele realizowane w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, w tym przechowywania danych dla celów archiwizacyjnych i statystycznych oraz do celów promocji i marketingu przez okres 10 lat.
Pliki Cookies
Administrator
Serwisu może wykorzystywać mechanizmy m.in. takie jak pliki Cookies
(tzw. ciasteczka), Web Storage i inne, które służą m.in. do
zapewnienia optymalnej obsługi podczas korzystania z Serwisu.
Powyższe mechanizmy mogą być wykorzystywane przez Administratora
Serwisu jak i przez partnerów Administratora Serwisu. Część z
tych mechanizmów jest niezbędna do prawidłowego działania
Serwisu, w tym zapewnienia niezbędnego poziomu bezpieczeństwa – w
tym zakresie zgoda Użytkownika na ich działanie nie jest konieczna.
Pozostałe mechanizmy są wykorzystywane do:
1. obsługi dodatkowych funkcjonalności usprawniających działanie Serwisu,
2. analizy tego, w jaki sposób Użytkownik korzysta z Serwisu,
3. marketingu bezpośredniego i wyświetlania reklam, w tym reklam spersonalizowanych,
4. udostępniania funkcji mediów społecznościowych.
– w tym zakresie zgoda Użytkownika na ich działanie jest konieczna. Zgoda może być wyrażona podczas korzystania z Serwisu. Użytkownik w każdym czasie może cofnąć zgodę lub zmienić jej zakres.
Administrator Serwisu informuje Użytkownika, że w ramach Serwisu może wykorzystywać następujące technologie, usługi i narzędzia zewnętrzne takie jak m.in. Google Maps API – celem umożliwienia Użytkownikowi dokonania Sprawdzenia Dostępności lub dokonania Rezerwacji Produktu lub Produktów.
Kontakt
Wszelkie pytania związane z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych, prosimy kierować na adres e-mail: daneosobowe@eZdrowiePoint.pl.
Zmiany Polityki Prywatności
Polityka
jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. W
przypadku
aktualizacji Polityki Użytkownik zostanie o tym
powiadomiony poprzez wyświetlenie
informacji lub poprzez
wysłanie Użytkownikowi wiadomości e-mail. W niektórych
przypadkach Użytkownik może być powiadomiony z wyprzedzeniem
o aktualizacji Polityki, w tym poprzez konieczność
jej akceptacji w Aplikacji mobilnej, zaś fakt korzystania z Usług
będzie
oznaczał akceptację zaktualizowanej wersji Polityki.